Mvc besök vecka 38 ♥

Äääääntligen kan jag andas ut!  Sitter på jobbet och det har vart helt g.a.l.e.t. 
 
Folk överallt med alla underliga frågor, sånt som man knappt vet om själv. Men nu tar jag en välförtjänt rast så då kan jag ge er ett inlägg, eller hur :-) Bara för att slappna av lite..Har faktiskt köpt på mig en godispåse, så det ska jag gotta mig i. Hihi! Idag har jag haft det härliga besöket till mödravården för att kolla hur lill bebban mår. Jag har ju mått lite sådär konstigt på sistone. Bland annat för flimmret som kommit lite då & då, samt att jag känner mig lite matt. Ögonen är inte riktigt på topp, trots att kroppen har mycket energi! 
 
Annars mår jag bra. Är nästan alltid varm om kinderna och magen är upp & ner, men det är sånt man får ta. Hihi :-) Men åter till bm besöket! Idag gjorde vi en vårdsammanfattning - Lite hur jag ser på förlossningen, amningen, tankar osv. Tog även dom vanliga proverna, och allting visade bra! Förutom..
Dom kända trombocyterna..
 
Ni som följt mig vet ju hur dom har gått upp och ned. Jag startade på 160 och uppåt när jag var i vecka 20+ . Och i princip så har dom bara blivit lägre, hela tiden. Fick gå på ett tilväxtultraljud i v 34 och då visade allt bara bra! :-) Lättnad. I den veckan hade jag 126. Vi sa då att hamnar jag under 100 så måste vi börja undersöka och eventuellt så måste jag föda i sunderbyn pga av blödningsrisken. 
 
Men det slutar inte där, för två veckor sen hade jag 111. Något sämre, igen. Phuh. Och idag på mitt besök hade jag gått under 100..Dom sa inte så mycket utan sa mest bara, vi får avvakta. Jag själv känner mig lite fundersam över detta då dom sa att hamnar det under hundra måste vi göra något. Och nu är jag där, och då säger dom;
 
- Hamnar du under 50 så är det mer allvarligt..
 
Konstigt eller hur? Inte att dom vill boka in mig på ett till ultraljud eftersom man måste kolla flödet, moderkakan osv eftersom det är större blödningsrisk. Nå nå, vi får vänta och se. Förhoppningsvis kommer skrutten ut snart så jag slipper eländet :-) Annars såg allt bra ut! Hjärtljuden var härliga och lillebror hade dragit sig ännu längre neråt. Lite ruckbart huvud, men påväg ut. Hihi.
 
 
Sf måttet legade på 37, så uppåt går vi! :-) 
Blodtrycket var på 120/75 har jag för mig. Och totalt har jag gått upp ca 10-11 kg :-) Helt okej med andra ord. 
Nej jag känner mig lite sådär fundersam! Ska ta och dansa vilda dansen ikväll så lillebror tittar ut, han verkar ju ha lite hull på sig åtminstone så han klarar sig fint. Är trots allt i vecka 37+2 nu, underbar känsla  
 
Kom ut nu lilla vännen! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback