Kalla breddgrader

Go morrn allihopa! :-)
Tänkte för ovanlighetens skull skriva ett litet inlägg här åt er. Vardagen rullar på och denna vecka, snarare imorgon så börjar Kevin på dagis igen efter ett långt och härligt jullov.
Idag är det nästan 30 minus ute här i byn, så då får vi faktiskt hålla oss inne. Barnens kinder tar sån stryk fast man smörjer in dom, så det är inte värt. I veckan ska vi och köpa Kevin en ordentlig hjälm med visir när han kör/åker skoter och kanske en såndär ryggplatta. Nåväl, det blir bra detta! :-)
 
Annars så är det både roligt och en otrolig sysselsättning att ha båda barnen hemma vissa dagar, och sen tycker Kevin det är så roligt att få träffa sina vänner igen på dagis. Så imorgon blir det bara jag och lill strompen på förmiddagarna, då ska vi minsann ta tag i huset igen efter vår paus i upprustandet. Ska se om jag hittar någon snygg målarfärg till köket, och sen hade jag vela få bort de hemska kaklet. Kolla på pris hur mycket det kostar om man skulle sätta pärlspont hela vägen upp! Vi får se vad som är lättast med tanke på alla rör, fönster, köks skåp, dörr karmar osv.
 
Lite små saker ska inhandlas så vi får in våren! Nya tulpaner åtminstone, det är så vackert. Och någon ny blomma, min sa farväl när det blev så mörkt här uppe. Nä ni, nu ska jag busa lite med pojkarna och fundera ut dagens middag :D Har åtminstone skurat, städat och tvättat. Lillebror har sovit sin lunch vila och kevin och jag kollar på film och spelar lite..:)
 
Vi kan höras och ses vettja! KRAM!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback