Dansat ut julen!

 
Tjingeling! :-) Jag brukar alltid vara den som håller fast i julen, och all dess krims krams. Men just nu vill jag få bort den så jag får upp vackra, ljusa härliga ting. Nu när julen och nyåret är över känns det verkligen som om jag vill ta tag i renoveringen! Eller kanske man ska säga uppiffningen av huset? Mycket som ännu behövs tapetseras och målas. Tyvärr är inte vintern så bra för just de då det är kallt att måla om möbler :-) Men, sånt löser sig!
 
Har nästan lust att ta tag i köket nu så länge jag är mamma ledig. Blir väll kanske att byta jobb för min del, framförallt med tiderna och lönen trots att jag trivs superb på rese centrum! Tankarna har gått runt lastbils körning men just nu vill jag ha ett socialt och varierande arbete, kanske senare. Hihi! Har vart på intervju och det verkar som om det blir något med det, återkommer med det senare. Just nu vill jag bara njuta..<3 Är så stolt över mig själv att jag verkligen tar till vara på bebis tiden med William och har hittat en fin balans mellan allting. Hade dock önskat att jag hade en gnutta mer tid att leka med Kevin, bara han och jag. Men med tiden så blir lilla Wille större och det blir lättare för han att vara med sin pappa. De funkar bra, men ibland så blir han så stressad och det resulterar i en grinig bebis och grinig farsgubbe!
 
Med mig är han dock alltid snäll :-) Okomplicerad och lättroad liten grabb. Hur som haver, jag ska nog surfa runt lite på internet ännu.. :-) Därav åkte alla julsaker ut och ploppade in lite tulpaner och rosor istället, hihi. Kan börja med vardagsrummet :)
Har hittat snygga kuddfodral, pastell färgad filt, rosa skomakar lampor till fönstren, läcker ram med ännu mera bilder att se på. Söker nu efter ett hörnskåp som ska målas vitt eller nån snygg färg! Hade passat super tills vi tar oss i kragen och sätter dit en kamin. Dessutom har jag hittat ett golv jag vill ha, från rusta faktiskt! Den heter drived, kika vettja! Massa smått och gott.
 
Köket har jag nu kommit fram till att väggarna ska målas ljusgråa, den sista panel biten ska stoppas dit och dom behålls vita. Hade vela riva bort kaklet som vi har nu och stoppa dit ett höganäs kakel som är vitt och lantligt! Sen försöker jag ännu övertala gubben att han ska bygga ett bord åt mig ;-) Köks soffan ska målas turkos och sen dom sista detaljerna. Vill ännu ha den där fina fiskarelampan *kärlek*
 
Måste visa en underbar bild, så läckert! Endel utav min inspo till köket :-)
 
 
 
Nej, ska slänga upp ett inlägg om William också imorgon. Han utvecklas nå enormt just nu! Mammas fina. Ja, och då ska vi inte tala om kevin :-) Han har fått sån personlighet, och en gnutta mer 3 års trots. Härligt med barn, hihi ;)
 
Nu natten. Ska gosa med min lilla karl..<3 Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback