William sju månader, 2015-02-04 ♥

 
Nu du, lilla guld unge. Hela sju månader har du hunnit bli nu! Tiden bara rasar förbi som vanligt, känns inte alls som om jag hänger med nu :-) Sen du började krypa gick allt så himla fort framåt, bokstavligen. Nu är du framme vid din punkt som du har fastnat för på mindre än en sekund. Mamma hinner knappt blinka! Och inte nog med det, du ska stå mot allting också. Såklart sånt som du inte får hålla på med är roligast, såsom vatten skålen, mammas dyrbara lampa, små saker eller el uttag.
 
Mina barnsäkringar har börja åka fram och köpa en grind hit ner vid trappen är ett faktum! :-) Liten har börja dra sig upp med ena benet, så snart fattar han vinken. Allt som är "aj aj" är alltid roligast! Hihi. Du är en kille som gillar fart och underhållning. Älskar att dra brorsan i håret och attackera han bakifrån, sånt där syskon gnabb som storebror älskar än så länge ;-) Springer han, springer du alltid efter. Ibland blir han lite sur på dig när du vill komma "i famnen", men då skakar du bara på huvudet och säger; - Nej Wille, inte nu. Jag äter faktiskt! Eller åka och leka med mina kompisar.
 
Så go och snäll Kevin, trots att han får sina vilda och trotsiga stunder. Ibland har Kevin jävlas med dig och ska ha allt du har, eller bara råkat putta han lite. Ja då sprutar det tårar! :-) Känsligare än vad storebror är när något gör lite ont. Och dessutom, Lilla Wille har ratat väldigt mycket mat. Ja allt förutom välling och ersättning! Men nu smaskar han gröt och frukt pureerer med glädje :-) Smörgåsrån, mackbitar, makaroner, all frukt, majskrokar mm är riktiga favoriter! Speciellt rån med skinkost på. Vanlig mat är ännu inte speciellt populärt, men vi stressar ingenting..Han är ju bara 7 månader hjärtat!
 
Huum, vad annars? Ja en glad och envis liten prick som älskar att gosa! ♥♥ Vill gärna somna i famnen i sängen så mamman här får hålla om honom tills han börjar snarka. Våra läggningar är ännu helt otroligt enkla och sköna, aldrig bök. Lite ersättning eller välling, pussar, ibland nynningar på babblar låten eller tipp tapp funkar alltid. Sen pussar ♥ Miljoners sådana.
 
Kan räkna på händerna hur många gånger han "gjort mig galen" eller less. Och det är faktiskt 2 gånger sen han föddes. Helt otroligt! Denna gången njuter jag med allt..♥ Matning, sövning, tiden bara han och jag, bytning, bus eller bara vila. Våran lilla kompletterande grabb!
Kevin han pussar och kramar William varje kväll och säger go natt..♥ En minsann stolt storebror. Pratar och påminner mig att när William blir större då får dom bada tillsammans på badhuset och köra skoter. Oj så mycket skojj dessa två kommer ha!
 
Trots att man numera har stoppat bebis verkstan blir man alltid sugen på en till när dom är som extra söta eller gulliga mina två små prinsar. Men sen när man har dom dagarna då Kevin är testig och Wille tjinkig, då är man så n.ö.j.d med två ;-) Nåväl, man ska aldrig säga aldrig. I framtiden kanske de kommer en liten "sladdis". Annars en hundvalp om jag kör på de lite enklare viset! Hihi.
 
Ah, jag är då så glad över dessa två individer. Kevin får mig att skratta varje dag, han säger såna roliga saker och munnen går i ett. Alltid! Häromdan när vi hämtade en katt kompis till Klappe så sa han; - Åh, jag vill ha många katter. Älskar katter! Vill ha tre stycken!
Kan vräka ur sig saker som; - Men Kevin, du får inte köra i kattlådan! Det är äckligt!! - Nää, mamma det är inte med mening. Sluta säga så!
 
Allt han tänker på kommer ut ur munnen och suger in allt man säger som en svamp. Kommer bli så roligt när William börjar gå och dom får leka tillsammans och Kevin kommer förmodligen lära han lite hyss :-) Men faktiskt så är han rätt duktig på den fronten. Gör nästan aldrig sånt.
 
Nåja, nu måste jag avrunda innan jag skriver ett inlägg lika långt som blogg sidan. William är i allafall 7 månader idag och Kevin blir snart 3 år! Gaah, stoppa tiden..♥
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback