Energin på topp & framsteg

 
Jaaaa-aaa. Jag erkänner, jag har fått dille på korgar! Dom två senaste månaderna har jag köpt 6 stycken, om inte fler. Men dom är så praktiska och snygga! Kan ha dom till allt :-) Och lite till, hihi.
 
Igår hade jag en trötthets dag, en enorm sådan. Gäspe trettio gånger på en minut, hann nästan aldrig säga något utan att jag gäspa. Nej, skämt åsido! Idag har jag dock tagit igen de. Har promenerat, gjort lasange till oss och lille Wille, fryst ner fruktpure som vi mixa ihop, storstäda med allt vad man nu gör (dammtorka,skura,dammsugit mm..), gjort lite mer matlådor, tagit en promenad och alla barn sysslor såklart. Ni vet en såndär effektiv dag! :-) Känns skönt.
 
Min lilla hjälpreda här hemma är så duktig, t om duktigare än karln. Haha! När han har ätit klart så tar han sin tallrik, slänger maten om de finns nå kvar, sköljer av den och stoppar in den i diskmaskinen. Tar gärna våra också! Säger tack tack och sedan tack för maten :-)

Hjälper att städa, plocka, diska, laga mat, skotta gården, skura..Ja, ni vet allt sånt. Har aldrig tjatat på han eller mutat han med något, utan det är nått han själv gör varje gång eller ser när jag gör det. Det är helt frivilligt! Känns så kul att han uppskattar en så mycket. Att han ser alla detaljer när mamma har gjort sig fin eller köpt en ny matta. Ger så fina komplimanger och ser alla detaljer. Han får mig att le och känna mig så stolt över mig själv :-) Att man lyckas skapa en sån fin liten person, så varm & go. Med massa bus!
 
Kan även skriva att William har börja släppa sig lite nu, så nu kan han balensera på stället rätt så bra! Går fort för mini. Han om någon är hel busig - Vilda Wille som jag kallar han, hihi.
 
Nej, nu ska jag ta natt. Imorgon styr vi kosan mot Luleå för lite shopping och äta gott med moffa :-) Puss och kram, tjiiingeling!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback