Resan har börjat!

Aah, har just avnjutit mig en skål med musli och en smarrig macka till det..♥ Känner mig så nöjd med dagen trots att den har vart hektisk om något! Redan kl 07:00 började min dag :-) Då steg lilla familjen upp, inte så konstigt med tanke på att Kevin somna halv sex. Hihi.
 
Jag, William och syster for till huset på förmiddan och börja tapetsera i pyssel/lekrummet ! Oj vad fint det kommer bli. Är så nöjd redan nu :-) Sedan fick vi ihop soffan helt och hållet och min första tanke var..
- Shit! Hur stor är den egentligen? Var den sådär stor när vi såg den i affären?!
 
Ja, i princip tar den upp en väldans plats. Tur att det egentligen bara blir soffan, tvn på väggen, tv bord, golv lampan, liten byrå och sedan en leksaks förvaring. Mer får det inte plats! Fåtöljen får flytta dit upp i allrummet (andra tv rummet) helt enkelt :-)
Och det allra bästa med dagen är att alla mina paket har kommit!
Mina underbara Ernst tapeter, Majvillan tavlorna, kuddfodralen och förstoringarna. Bilderna upptäckte jag att jag hade råka klicka i fel på några bilder, så dom är gigantiska! Hmfp, så måste ändå gå och köpa nya ramar till familje korten. Typiskt ♥
 
Dom var åtminstone underbara! Kommer bli alldeles varm i hjärtat när man får se dom varje dag. Efter att vi hade vandrat och hämtat detta med vagnen och sedan laga mat så blev de lite stressigt. Båda barnen ville ha mammas uppmärksamhet och sambon han var och köpte virke, så man får klara sig själv rätt bra! :-) Han far ju redan innan 7 på morgonen och kommer hem vid 18:00. Så jag sköter i princip allt på dagarna en vecka i sträck, men sedan kommer han på ledigvecka så då är det underbart med avlastning.
 
Är så fullt upp nu ska ni veta! En stress har kommit in i huvudet nu när lägenheten är uppsagd, snön närmar sig, huset ska fixas och dopet är nästa helg. Just i skrivande stund är gubben och bygger grinden till huset så inte storgrabben försöker gå mot vägen :-)

Jag har nattat båda barnen och dragit ett städ race..:-) Imorgon blir det huset igen för att spackla väggarna inför tapetseringen i vardagsrummet. Ska försöka ta lite bilder åt er så ni får se sen, hihi.
 
Nu ska jag slå på en film och ta det lite lugnt en stund..Första gången man riktigt sitter ner idag..gääsp*
 
Sov gott då allesammans ♥
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback