I vårt fina hus ♥

Hej på er! :-)
Jag har ju lovat er bilder på huset, men jag har helt glömt bort att blogga. Eller faktiskt inte orkat heller för den delen..Dagarna har vart så fullspäckade från tidig morgon till sen natt med allt vad de innebär, och nu äntligen är dopet för vår älskling William över så man kan andas ut en aning. Hihi! Sådan förberedelse med allt bara där och sen ville vi självfallet får ett hyfsat okej hus när Vasa borna kom och besökte oss. Hela 28 personer under samma tak en helg, de är inte alltför lätt alla gånger! :-) Mer än tio av dom var barn.
 
Så nu är vardagsrummet så gott som klart! Bara måla taket vitt och två lister. Hade gärna bytt golv också, men det får bli ett senare projekt. Så nu är mys rummet & pyssel rummet fint! Nytapetserat och målat. Gården har fått en rejäl röjning så nu har vi fin gräsmatta & storgrabben fick självfallet en sandlåda. Och en fyrhjuling som han kör med dagarna lång :-)
 
I veckan ska vi tapetsera klart i hallen & sedan kör vi igång på Kevins rum :-) Detta blir nog sista veckan i lägenheten, sen nästa ledigvecka för gubben flyttar vi ut till huset på heltid! Vi alla mår bättre där och slappnar av på annat sätt. Kommer säkert svära när det är snöstorm ute när man ska pendla, men sådant får man ta!
 
Sedan är det så himla roligt! Måste bara berätta..Min kära syster och hennes gubbe har också köpt hus i närheten utav oss! :-) Så då får jag en att uggla med där borta. Men det slutar inte där, även min kusin har köpt stuga inte alltför långt bort. Hur b.r.a är inte det? Då får man mer by-bo vänner. Roligt att man redan känner nån i Dokkas så man får lite kaffe kopp kompisar.
 
Hihi! :-) Ja det har vart sånt tempo så igår när jag väl slappnade av så kändes allt så jobbigt. Nattade ena barnet och sedan gick jag i sängen och kollade på en film i lugn och ro..Tänkte stressa iväg till huset idag på FM, men jag tror fasen jag stannar hemma och donar på i min egen takt. Finns alltid saker jag måste göra, så idag ska jag ordna internet och tv till huset, samt skicka in papper om omplacering av dagis för storebrorsan. Hade även behövt hämta lådor så jag får börja packa i dom, men det gör jag imorgon! :-)
 
Ni kommer få se bilder från dopet senare, hade själv ingen kamera med mig så jag får sno utav nån annan. Typiskt! Allt gick så bra & presenterna var underbara. Ja och inte tala om fikat heller, mums!
 
Vi får allt ta och höras senare vettja, jag ska börja steka lite palt nu när fina Wille sover så gott i sängen sin. TUSEN tack för de härliga sällskapet allihopa! Så roligt att ni från Vasa kom för att vara med på Wille´s dop ♥

 
 
Brädväggen på plats i vardagsrummet! I köket ska de in pärlspont.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback