Dessa härliga lurvbollar ♥

 
Det bästa och sämsta med att flytta till hus är att man faktiskt kan ha många djur, och det är ju iofs bra men ändå inte så bra ;-) Jag som älskar djur och mår bra av att ha dom nära mig har fått rena storhets vansinnet just nu. Drömmer om ladan som står ute på gården där det finns en fin box och stora möjligheter att få ett riktigt fint stall! Ja, nu kom vi in på häst. Mitt häst intresse är väldigt nertonat och jag har alltid sagt att flyttar jag till hus där jag kan ha häst på gården kommer jag defenitivt skaffa en.
 
And here i am - Med ett hus, med mark & ladugård ♥
 
Haha, sambon bara blänger på mig när jag säger det :-) Men på ett sätt tycker han om det också. Lite galenskap som alltid, men en hobby är alltid bra att ha. Han lägger ner mycket tid på sitt fiske, skotrar, rökningen och diverse annat. Jag har ingen last alls, bara mina vanliga räkningar på det man måste ha.
 
Så nu är jag i det dilemmat att jag vill skaffa en hund, två katter och en häst. Attans - Ja vi får helt enkelt ta det allt eftersom. Huset ska rustas upp först :-) Hunden blir om några år. Katterna får flytta in när som helst & hästen..tjaa, den kommer när den kommer. Förhoppningsvis flyttar min syster till grannbyn så då får min blivande få en kompis så jag får fara dit och hälsa på istället :-)
 
Kan inte förneka att jag saknar att ha häst ibland, tyvärr har inte tiden funnis där riktigt att åka iväg och vara borta flera timmar när jag har två små. Har man den på gården kan pojkarna hänga med & man kan ta sysslorna fast dom sover (underbara babyvakt).
 
Blaer var min egna och sista häst som jag hade när jag träffade Robban, världens tryggaste och knasigaste pålle :-) Stackars sambon vet inte vad han har gett sig in i...Hihi ;) Mina två hundar har min mamma nappat, så dom kan man nästan säga är hennes. När jag frågar om dom ska vara här säger hon;
 
- Ja men Elvis vill ligga under sängen och ha sitt pipben på morgonen, och Mira måste få ligga i sängen där uppe vid kuddarna.
 
Hoff, Bara att inse att dom är hundnappade :-) Och blir det en nästa hund så blir det en större mer barnvänlig som kan sitta i hundgård och vara mer tålig att ha med på skoter turer osv :-) Sambon har redan bestämt sig att katterna ska vi ta från hans mamma i Vasa så vi får såna med sex tassar. Hade inget att säga till om där! Kan då åtminstone säga att det blir inga hamstrar, marsvin eller kaniner.
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback