William 3 månader den fjärde ♥

 
 
 
Ja herreguttans då! Om tre dagar är denna lilla krabat hela tre månader gammal. Kändes som jag nyss fick han i mina armar ♥ Bara e.n månad kvar tills han får testa på lite smakportioner - Bara det är ju hur stort som helst! Han är ju min lilla bebis ännu. Är lika förvånad över allt han lär sig och hans framsteg, det går så himla fort. Så jag tänkte dokumentera ner lite hur våran busunge tar sig framåt i livet ♥ Hihi :-)
 
Wille gillar;
Bada långa sköna bad med mammsen, få stå upp i famnen, det ska alltid hända något roligt, gosa med sitt täcke som ska tryckas så tätt det bara går vid ansiktet, bli pratad med, flyga/hissas upp i luften, ligga på golvet och vädra bompan
 
Wille gillar inte;
När man lägger ner han i babysittern, eller är maten inte kommer fooort, dricka ur flaska som har rund napp, göra tittut/popp lekar, bli buren inåt och ibland lite känslig mot män med deras mörka röst.
 
Wille kan/gör;
Jollra och snacka som bara den, hittat händerna så smaska på dom är göttans, snurrar och bänglar runt, trycker ifrån med benen så han far uppåt, sparkar och tränar för fullt på golvet med sina små ben, har börja försöka ta saker med händerna om han ser något kul, kniper, fokuserar, följer med blicken, skrattar, både står och har en jätte stadig nacke, ligger på sida, kan ligga på mage och hålla upp nacken, vända sig från mage till rygg, kan hålla William i en hand när han står upp, ler när jag ler, kollar runt åt olika håll.
 
Våran dag;
William stiger upp kring 7-8 tiden på morgonen och då börjar vi dagen med lite mat innan han får gå ner på golvet på en mysig filt och vädra bompis. Han kikar lite på tv eller kollar på sitt babygym :-) Under tiden äter jag och storebror frukost. Sedan brukar vi snacka och busa lite innan det är dags för avlämning till dagis för Kevin! Då tar han sig en vila. Äter ytterligare lite till och sedan är vaken och kollar vad morsan gör. Sådär håller vi på ungefär hela dagen - Varvar med bus, snack, korta sov stunder och massa pussar. På kvällen där vid 8 så tar William sin natt och sover till ca 5 på natten innan han vaknar för lite käk. Och sedan lite till där vid 7. Ibland blir det bara en gång per natt han äter och ibland två! :-) Men sover ofta från 20:00-06:00 i sträck.
 
Har ingen större koll på vikten, det får jag veta på fredag när de är dags för tremånaders vaccinet. Mammas stora grabb ♥ En lång kille är han då! :-)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback