Att skriva en check lista

 
 
Tjenamors! :-) Dessa två godingar får pryda inlägget, riktig syskonkärlek! Storebror vill så gärna vara med han hela tiden och så näära som det bara går..Många gånger man får säga åt han på skarpen för att han blir lite för vild. Men aldrig dum! Bara en aning för busig, hihi. Själv sitter jag och klurar på en hus check lista så man ska ha ett hum om vad ska göras och vad de kommer kosta :-) Gubben är inte speciellt brydd, men en själv vill självfallet att det ska se snyggt och mysigt ut. Kanske ett brud problem?
 
Det som ska göras i köket är;
Sätta sista biten med halvpanel
Tapetsera om
Dra mer el uttag
Sätta lampa under diskhon
Måla kökssoffan och byta tyg
Sätta bräd-vaxduk på köksbordet (pimpa!)
 
Vardagsrummet;
Måla taket
Sätta upp tv:n på väggen+hylla
Måla list
Möjligtsvis byta golv nästa år
 
Hallen;
Tapetsera klart
Måla vitt
 
Sovrummet;
Måla taket och lister vitt
Tapetsera
 
Allrummet;
Lackera och slipa trä golvet
Tapetsera eller måla
 
Kevins och Williams rum;
Måla tak och lister vitt
Tapetsera
Om några år slå upp en vägg så det blir två rum
 
Utomhus;
Fylla upp gården så den blir mer plan
Byta garageport
Stuprännor
Röja
 
Hooff...Ja, finns mycket att göra utomhus och inomhus :-) Vi tar ett rum i taget och efter hallen så börjar jag med köket. Vill ha nedervåningen klar innan jag börjar uppe! Aaah, ingen rast ingen ro :-) Mitt i allt detta försöker man hitta julkänsla och den är tametusan på topp! Försökte övertala mannen om att jag skulle få börja julpynta, men icket. Första advent tänker jag smälla upp allt gosigt. Har köpt rosa julgrans kulor och nu måste jag få tag i adevents ljusstakar eller stjärnor till fönstren. Har även försökt övertala mina vänner om att vi ska gå på julbord i och med att jag även detta år inte kan gå på julbordet med sambons jobb :-(
 
Ingen barnvakt överhuvudtaget då alla jobbar, reser eller gör annat. Så blir bara han som får fara...Jag som hade sett framemot detta år åtminstone, hmf :( Dock så funderar vi på att åka till Luleå här framöver och i Mars ska vi ta en barnledig helg för att rå om varann lite extra och göra något kul tillsammans utan vem som ska natta, mata, byta eller stiga upp. Älskar det vi har nu som familj, men ibland är det underbart att påminnas hur roligt vi hade tillsammans bara jag & min andra halva! <3
 
Nåväl, nu ska jag käka upp min lunch och sedan dra mig ut. Lille William sover han och Kevin fick åka till syster efter att ha vart med pappan sin till stugan :-) Är så skönt med helg så oj!
 
Vi hörs vettja, kramisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback