Foglossnig & molvärk ♥

Mmm, här sitter jag och knaprar frukost hårdbröd! :-) Har fått någon dille på det, eller hur kan man inte? Det är ju så gott! Äter säkert 2-3 stycken per dag och inte kan man ju sluta heller. Är så härligt nu att man kan äta i princip allt denna graviditet än första.
 
Kevin är den underbaraste lilla killen på jorden, men hans graviditet hade jag inte vela ha tillbaka. Hoppar hellre på förlossningen igen än att vara gravid :) Psykisk jobbig tid, plus att man mådde som man mådde. Nu mår man p.r.i.m.a pannkaka & känner mig glad och rofull. Jag mår lite dåligt ännu på morgonen, men det har jag löst genom att inte dricka eller äta fram till lunch. Då håller jag mig i perfekt skick, thihi.
 
Dock så är det detta knakade i fogarna som jag känner av mer och mer, och helt otroligt nog molvärk i magen. Det blir ju en hel del springande i trappor och lyft som jag inte gjorde med förra. Sen är ju såklart graviditet från graviditet väldigt olika, men som jag har skrivit innan så är dom helt tvärtemot varandra :-) Jag ska nog försöka få tag i min barnmorska och fråga om man kan få gå på nå akupunktur eller diverse annat för att förebygga så bra som möjligt. Men man glömmer ju alltid bort deras telefon tider så det går inte så bra ;-)
 
Jag hoppas innerligt att både molvärken och foglossningen pyser iväg snart, men man får se det positivt. Magen och mini ska växa så konstigt om det inte känns lite grann ♥ Jag tycker att jag fått ännu mer svullen mage nu, t om sambon säger att man börjar få en liten kula  ♥ Morsan hon tycker man är smal som alltid, men nog minsann märker man på byxor.
 
 
Och...En bild från mina yngre dar! :)
 
 
Hade vart kul att komma i sån form igen! :-) T om uppenbarelse till något som skulle likna magrutor.
 
Frågade lite på skoj här tidigare om sambon verkligen vill följa på ultraljudet, och det skulle han ju såklart! Verkar som en annan är nyfiken, och inte bara jag! :) Vi kommer försöka fråga om man ser vad det är, så om vi får veta så kanske ni också får veta. Hihi.
 
Det blev verkligen ett helt graviditets inlägg detta, men kan upplysa er om att jag faktiskt just kom innanför dörren. Hängde hos pappa så busungen fick lite kvalitetstid med pappan sin ♥ Skönt att slippa kvällsfikat, påklädningen, blöj fajten och den enkla nattningen. Haha, han är så snäll men ändå är det en lyx att bara slippa göra det. Han föredrar mamma till sånt! :)
 
Nu ska jag fortsätta på macka nummer tre och invänta paradise hotel! Imorgon är det körning för min del, så attans roligt. Ha det så fint så länge! Kram kram

A

För att "motverka" foglossningen lite finns det bra övningar. Höftlyft och "rulla" ner ryggen kota för kota rumpan ska träffa golvet sist, en övning som heter bird-dog (stå på alla fyra, spänn magen, ryggen rak och lyft motsatt arm och ben). Knäböj fungerade super på mig, kunde inte gå när jag var i vecka 14 men de dagar jag orkade göra knäböj så kändes foglossningen mycket bättre dagen efter.
Cykla på motionscykel(om man har tillgång) kan lindra.
Att simma är inte så bra, men vattengympa är bra.
För mig så var orsaken till foglossningen mitt jobb och så var mina mag- och ryggmuskler inte tillräckligt bra, trots över ett år med mycket träning.

Svar: Tack så jätte mycket för träningstipsen! :-D Får ta lite träning på kvällarna innan läggdags. Känns lite tråkigt att man redan känner av, och speciellt när man har en två åring att jaga ikapp. Hihi! Men tack åter igen, ska definitivt testas!
Ida Johansson

2014-01-27 / 21:59:38
Emma

Bada är bra! :) Hoppas det blir bättre..kram!

2014-01-30 / 22:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback