Länge sen sist

 
Konstnären Kevin tyckte att de passade fint med lite färg på skrivbordet..Och däck i trappen..:)
 
 
 
 
Men hallå där ute i bubblan!
Nu var det minsann länge sen jag skrev här sist :-) Dagarna dom bara rullar på i dessa juletider och småbarns dagar, hihi. Vi kör på fullständig julmys här ute i byn, jajjamensan! Den riktiga granen står pyntad och klar inför den stundande dagen med massor av klappar under..Än så länge har inte någon liten kille vart och nappat en av dom, så vi hoppas att dom får ligga där oöppnade tills jultomten kommer :) I frysen finns de fikabröd och massa annat gott att bjuda på när gästerna kommer, har äntligen tagit mig ur "paj träsket" som jag hade sen jag födde William.
 
Fick någon slags paj fetisch och gjorde pajer åtminstone 2 ggr i veckan, haha! Mystiskt. Jag och Kevin vi försöker göra lite julpynt både inne & ute, och än är de inte klart! Imorgon ska vi dekorera våra pepparkakor vi gjorde med mormor och moster hos henne idag. Tror att dessa kommer ätas upp inom en snar framtid, ungefär som pepparkaks huset som bara förlorar mer och mer godisar på "gården" och "taket", thih.
 
Men annars då? Ja, jag håller på söka bil för fulla muggar! Håller på att googla sönder mig själv på den perfekta familjebilen inom rimlig prisklass för en mammaledig kvinna. Än så länge har jag inte vunnit på lotto! Men vänta bara :-D Har kolla på Volvo cross country, Kia, Opel astra enjoy, Ford mondeo/focus, Toyota avensis, Nissan qashqui...Ja, listan kan göras lång och ändå blir jag inge klokare :-) Nåväl, jag finner väl den snart för Bmwn den ska säljas inom kort tid och forden den börjar ge upp.
 
Inte lätt med bilar inte, hoff. Ja vi har verkligen det mysigt här nu. Julklapparna är så gott som inhandlade och allt annat har jag planerat om vad mina nära och kära ska få. Man hinner med mycket men ändå inte! Känns som om hus renoveringen står på paus knappen och ingenting händer..Hallen vill jag verkligen få klart för att sedan ta tag i små fix. Hör och häpna, först igår fick jag upp gardiner i mitt sovrum! Haha, hur hemskt är inte det? Nej, efter all julstress och mys så kör vi igång igen. Nu ska jag bara njuta med mina hjärtan <3 Ta vara på den underbara bebistiden för nu håller jag på sälja iväg rubb och stubb. Bara nått enstaka plagg ska sparas som håller en varmt om hjärtat <3
 
Hade gärna haft 3 barn, men ändå så känns det som om det räcker. Vill börja tjäna lite pengar, fara och resa med familjen, åka på svensson semestrar och få tillbaka lite nykärhet i förhållandet igen. Småbarns tiden är en härlig men också krävande resa! :-) Skulle dock aldrig byta bort den mot något annat. Kan säga till er som funderar på ett andra barn att det faktiskt inte är så stor skillnad mellan 1 och 2. Inte för mig iallafall, bara mer komplett. Hihi! Så kör på vettja!
 
Hur som haver, jag tar mig lite egentid då och då när jag far och ut och rider med syster och pållarna eller drar en storhandlig bara jag..Det är lyx! Men i veckan ska jag maximera detta lite mer och unna mig ett frisör besök för kråkboet :)
 
Fasen, nu insåg jag att klockan var på tok för mycket..Måste tjila vidare till kojs :D Barnen dom somna vid 7-8 som vanligt så jag och sambon kollade en film och så fick jag nack massage för andra gången i veckan. Känner mig så utvilad trots att vi har haft fin besök från finland hela helgen! Inspirerad att ta tag i träningen nu när man såg att mamma har slanka till sig och blivit ännu finare, creed till hon!
 
Aja, nu ska jag krypa under täcket. Måste verkligen skriva oftare så ni inte får såhär långt inlägg varje gång :) Ingeen orkar läsa detta, haha.
 
Puss och kram!

Ida

Vi har en Toyota Avensis och är supernöjda!

2014-12-11 / 14:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback