Vinter utrustning, snart av checkat

 
 
Förra året körde vi på Didrikssons mössa, ull underställ/sockar/handskar/rånarluva, kouma skor, stickade vantar och den urfina overallen från KappAhl som ni ser ovanför! :-)
 
 
Jag är stolt att säga att snart så är allt till vintern inhandlat, det är en heldel hundra lappar som man måste köpa för men så är det. Lägger hellre lite mer pengar på rejäla kläder, skor osv än att köpa billigare :-) Däremot så är KAX overallerna också riktigt bra, men alla har såna så jag känner att det kan vara kul med något annat.
 
Förra veckan så köpte jag en Molo pyxis i färgen Blå & orange, en kanon fin overall som fått så bra recensioner. Härligt med färg när det är så mörkt ute! :-) Ni som har följt mig har ju sett att jag köpte en Ticket to heaven tidigare i storlek 86? Den vart tyvärr alldeles för liten så nu har jag...*Trumvirvel* Hittat en i storlek 92! Har sökt varje dag på både blocket, tradera, internet kedjor och allt utav dess like men inte fått tag i den i just Navy stars.
 
Men nu är den ä.n.t.l.i.g.e.n påväg hem till oss! Blev så otroligt glad, och till ett pangpris. Så nu är det bara vinterskor kvar..Kouma skorna kommer han inte kunna ha, han har nämligen rejäla vader så dom blir för tajt. Har hört att Kavat har jätte bra och rymliga vinter dojjor! :-) Ska åka och kolla på dom idag tänkte jag. Han har ett par goretex som han kommer kunna ha en liten bit in i vintern åtminstone. Köpte även ett par hestra vantar förra veckan, så han är som klar!
 
Underbart! Vad har ni kört på för vinterkläder/skor/handskar/underställ åt era små? :-) Vad är ni mest nöjd med? Kommentarer mottages så varmt. Kram på er!

bella

Stora grabben har alltid haft molos overaller, kuoma skor och tornedalsvantar :) sen fleece kläder och typ en sån mössa som din grabb har.
Sen den lilla har fått ull underställ, didriksson overall (hoppas dom är varma) kouma skor, tornedalsvantar och en fleece mössa :)

2013-09-30 / 23:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback