Mira och Elvis, vilken grej ♥

Kommer ni ihåg när jag skrev att jag hade vilja köpa en hundkompis till Elvis? Ja, det var ju självklart något jag hoppades på. Men eftersom min man inte är lika peppad på det som jag, så kan jag inte göra så mycket. Men däremot verkar det som om min kära moder är det! Hon har också funderat flera gånger på att ta en till hund, och hon är lika kär i Elvis look som jag är. Hur kan man inte?

Så vi bestämde att sätta ut en annons, och av en ren slump så skickade en kvinna åt mig att hon hade en Yorkshire/dvärgpudel/havanais tik på 2,5 år som heter Mira. Det hon skrev/skriver om henne låter helt magiskt, och man kan tro att hon och Elvis är själsfränder. Så lika på alla sätt och vis! Storlek, Färg, psyke..allt likadant! Och inte nog med det! Fick en bild mailad, kan säga som så.. Mitt hjärta smälte



Är det inte bara för likt? Man kan tro att dom är syskon. Om det blir att vi tar henne, eller mamma. Så kan jag äntligen slappna av! Min prins får en lek & mys kompis. Skulle kännas suveränt, och inte det minsta jobbigt. Bara en ren lättnad..Känns som att det är meningen, och jag som alltid har sagt att jag hade vilja ha en Elvis kopia, fast en tik! Underbart.

Men då blir nog Elvis av med bollarna, tyvärr. Han blir så stressad av alla löptikar,
så det hade blivit bäst så :)

Jag får återkomma med mer information om detta, då vi får se när vi hämtar henne isåfall! Kanske får syster yster att åka med mamma, tror inte det är några problem. Åh, vad jag känner mig lycklig! Har världens finaste familj, underbara djur, finaste killen, bra hälsa, tak över huvudet, mätt mage & en liten knodd på väg. Kan man bli gladare?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback