Föräldragrupps träffen



Sådärja! Då har man vart på första föräldra "utbildningen" :)) Vi kommer köra 5 gånger, i ca 2 timmar som man sitter ner och pratar om lite allt möjligt. Insåg att jag hamnat i en bra grupp, lite yngre tjejer & killar. Super kul! Såklart är det alltid lite stelt i början, men det släpper nog tillslut. Var 3 stycken andra som är i v 34 (som mig), de gör det hela mer spännande!

Vi pratade mycket om förlossningen, och hur vi har tänkt sen osv. Fick göra en liten tanke karta i grupp om vad vi ville ta upp dom här gångerna vi ska gå dit. Det som kom upp mest var första tiden hemma, alltså inte så mycket om att föda.

Fick även med mig lite papper hem att kika på! De var bl a hur dom sitter säkert i bilen, vad man ska packa i bb väskan, en mall för förlossnings brevet, vad som händer & vad man ska tänka på när man är i latensfasen. Och två stycken böcker; Gravid för första gången - graviditet, förlossning och den nya familjen. Samt Leva med barn!

Ja, det var intressant besök. Fick tyvärr inte med mig Robban denna gång, men nästa gång får han minsann följa med : )) Nä, nu ska jag slänga ihop en ungspannkaka och ta det lugnt i soffan.

Vi hörs! Kramiis! :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback