Graviditets vecka 26 ♥

 
Lill magen! ♥ Hela 25+1 är vi nu i. Helt otroligt att vi redan gått halva tiden och snart nere på tvåsiffrigt! Du är nu cirka 35 cm och väger 800-900 gram. Du är en aning större i SF måttet än storebror, så vi får se vad det är för liten parvel som tittar ut när det väl är dags ♥
 
Jag som gravid och mamma till en busig två åring är i det stora hela väldigt pigg och glad! :-) Sällan då jag har dagar då jag bara vill gräva ner mig och gå in i en koma bubbla..Har lite olika symtom som går till och från, och nu har jag faktiskt kommit till underfund med det.

På sistone har jag vart väldigt andfådd, otroligt trött, rätt retlig, okoncentrerad, haft stickningar i benen, tungt att andas, dimmig syn emellanåt, hjärtklappningar och känt mig orkelös. Nu har jag fått ringar framför ögonen några gånger och jag har inte riktigt kunna kopplat varför jag a.l.l.t.id får det när jag ätit lite dåligt eller inte äter på en gång jag är hungrig.
 
Googlade såklart upp detta & kom fram till järnbrist. Då kom min lilla lampa upp ovanför huvudet och allting kopplade ju! =) Hämtade ut järntabletter men har totalt glömt bort att ta dom, plus mina vitaminer nu på någon dag. Detta har nästan alla symtom som jag har, så nu har jag intagit första Niferex tabletter och satt alarm på telefonen om att ta dessa varenda dag.
 
Vi kör på detta ett tag, och blir det inte bättre får man såklart kolla upp det. Men är nästan 90 % säker att detta har varit boven :-) Hihi. Förutom detta så mår jag riktigt bra! Äter allt, sover bra, spyr inte, ingen halsbränna...Ja listan kan göras lång! Känner mig riktigt glad och fin som gravid ♥
 
Nu ska jag faktiskt ta och pallra mig till sängen, är så himla trött så ögonen knappt hålls uppe. Varför vet jag inte riktigt, men man har nog såna dagar också. Kanske är paltkoman sen tidigare, hihi ♥
 
Miljoner kramar till er från mig & busen i magen!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback