Tack, så mycket för informationen..




"Som jag aldrig har hört förut!" Det vill säga detta ständiga tjatet - Du ska ställa in dig på att gå över tiden..Eller dom flesta först förderskor går över tiden

Och tack, jag vet mycket väl om att det är super vanligt att gå över tiden. Blir galen av att höra det överallt, som om man inte har förstått det själv! Bara för att jag räknar ner dagarna till Bf datumet eller skriver att det inte är så långt borta så betyder det inte att jag kommer bli helt förstörd om lillen väljer att stanna inne ett tag till. Det är jag medveten om! :)

Tycker bara det är så mysigt och roligt när man får sitta där dag efter dag och se hur man allt eftersom närmar sig att få träffa pyret för första gången ♥ Man blir så varm i kroppen när man tänker att man snart ska få se en alldeles liten egen designad baby, som har lite gott och blandat av våra drag & personlighet. Hur fantastiskt är inte det?!

Men hur som helst, tack för "gå över tiden" informationen, men jag har insett att det faktiskt kan hända mig också! ;)) Hi hi.

Kramis!

Maddox - Adelas mamma

Det där "gå över tiden" -snacket är så irriterande! Jag blev dock så påverkad av det så jag tänkte att jag skulle köpa kläder, packa BB-väskan och raka benen sedan när jag fått tid till igångsättning... Ungen föddes när hon var beräknad och jag hann inte bli nervös förrän lördagen efter förlossningen! Och efter det kommer jag aldrig att lyssna och tänka på det där med att gå över tiden och bli igångsatt, bebisarna föds ju hur som helst någon gång :)

2012-04-10 / 00:04:21
URL: http://maddoxw.blogspot.com
Monia - mamma till Tuvalie

det där fick jag också höra hela tiden :s Men konstigt nog känner jag bara 2 stycken tror jag som gick över som förstföderskor (av alla mammor jag känner och det är många). Själv gick jag inte heller över tiden, så jag vet inte i vilken del av landet den informationen kommer ifrån ;)

2012-04-10 / 00:06:14
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Maria - Mamma till Tuva

Jag fick också höra det hela tiden. Men jag fick lilla Tuva 5 dagar för tidigt (för 1 vecka sedan) Sedan min kompis som fick för 4 veckor sedan fick 10 dagar innan BF. Så allt är möjligt och man ska vara beredd på allt!:)

Lycka till!:)

2012-04-10 / 08:39:31
URL: http://mariachristnasoderstrom.blogg.se/
Renata - gravid v. 34

Åh vad jobbigt det måste vara! Men du vet... Folk måste ju säga nåt för att "trösta" en. Hoppas din bebis kommer snart!! =)

2012-04-10 / 14:55:47
URL: http://renatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback