Hur är gravven?

Slänger in denna lista här på bloggen nu så jag inte ska glömma bort den sen..Kan vara lite kul att komma ihåg detta också, så det är dags att börja fylla i :-) Alltså det är egentligen inte så länge kvar tills bebbsen tittar ut, ca 5-6 månader. Och då ska vi hitta lägenhet och flytta, skaffa alla grejer, åka till Ikea, fira jul och allt som hör till.


Är ganska säker att detta kommer gå väldigt fort..:P Nåväl, åter till listan!


Namn: Ida
Ålder: 19 år
Graviditetssymtom: Hm, ett aggresivt anfall på robban när han jävlades med mig i bilen. Smällde sen igen dörren och grät :P

Positivt gravtest i vecka: v 4

Vilka jag berättade först för...
Niclas:
Robban :)
Mamma och pappa: Mamma innan jag åkte till spanien, pappa senare..
Kompisar: Någon vecka senare

Min barnmorska heter: Barbro?


Mat jag bara måste ha: Apelsiner & fiskbullar
Mat jag absolut inte kan äta: För gräddigt eller kyckling...Är de äckligaste som finns! Bara ja tänker på kyckling så spyr jag, BOKSTAVLIGT talat.


Illamåendet började: runt v. 5
Och slutade: Går ännu i vågor

Mina första mammakläder:
Första sakerna som vi köpt:
1 overall, 1 älskling örngott, några kläder, 1 body, super varma tossar och vantar i läder & teddy foder(köptes redan förra året på loppis..)


Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Inte än :) Kanske efter rutin ul

Då kände jag bebis för första gången: Tycks känna något fladdrande ibland, men jag vet inte..osäker :D
Då kände jag första sparken:

Då kände pappa första sparken:
Vi tror att bebisen i magen är: En kille. Fast börjar nu på senare tro att det är en tjej..:)
Namn vi funderar på: Hm..Kan lägga upp sen :D

Grejer som händer med min kropp: Rubbningar, pencilin kur, hormoner, illamående, seg mage, spyr..Ja, allt som hör till :)

Så motionerar jag: Hundarna håller mig i motion, så det blir nån gång per dag att vandra.

Värsta graviditetsminne: Hittils är det hur dåligt jag har mått..Det var verkligen de jobbigaste jag vart med om på länge. Det enda man har gjort är att mått dåligt & spytt x-antal gånger varje dag. Inte kunna äta något speciellt och bara känt sig allmänt piss..Hemsk hemsk tid som nu börjar avta lite :p


Bästa graviditetsminne:


Neliz * BF i Mars

Ooh ja, visst är citrusfrukter grymt gott nu! Och citron! Ett stort glas med coca cola, med några stora skivor citron som får ligga och dra sig där i, och sedan är de så härligt bubbliga och goa att äta upp. Nog min största craving just nu. :P



Uscharna, här har det inte varit lätt heller med illamående, går också i vågor fortfarande (vecka 21 i morgon) Inte alls kul när man i vanliga fall aldrig blir illamående för det minsta.

Hoppas att det släpper för dig snart och blir bättre :)

Kra,

2011-10-31 / 21:21:52
URL: http://littlemisswitty.com
dess -born to impress

Låter som oss ungefär, vi ska också hinna hitta lägenhet/radhus, köpa alla grejer, flytta och fira jul och allt som är innan bebis kommer, det är mycket att tänka på alltså :)



Jag började också må illa redan i vecka 5 och det går fortfarande i vågor, det är jobbigt alltså :/ Men man får vara glad ändå att det är ett litet underverk i magen som gör det hela och som är värd det :) Hoppas allt går fint på RUL, vi var på det i tisdags och allt såg fint ut så jag pustar ut nu först :)

2011-11-03 / 12:12:24
URL: http://www.deciree.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback