Härliga barnrum att dreggla över

Fick en kommentar för ett tag sen av söta Ulrika om jag hade kunna visa några av mina inspirations bilder till barnrum, och visst kan jag det! :-) Jag älskar ju den lantliga, New england, enkla, klassiska, pastelliga stilen och kommer förmodligen köra stenhårt på den när jag får hus. Är smått betuttad i den kan jag väll säga, hihi.
 
Och många möbler man har hade behövts bytas ut! Bland annat runda bordet mot ett pelarbord. Svarta divansoffan mot en ljusgrå hörn/divan soffa. Plastbackar mot trälådor och "stål" lådor, rotting korgar, bort med raka kanter in med detaljer osv :-) Listan kan göras lång.
 
Men just i barnrum tycker jag att det ska finnas yta att leka på, praktiskt, ordnings samt, färger - fast ljusa och mysiga. Och - Majvillan tapeterna. Underbara är de.
Dom fula garderoberna kan man lätt göra om till något häftigt, bl a husgarderober som ni ser nedanför. Ett indiantält vill jag defentivit sy ihop eller köpa klart, är ju så läckert att det faktiskt hade kunna vara i vardagsrummet också! Nåväl, ni förstår vart jag är påväg :-)
 
 
 
 

Saga linnea

Vilka underbara barnrum! Ska bli spännande att följa din blogg när du väl sätter tänderna i ett hus!

Svar: Jag med faktiskt, hihi ;)
Ida Johansson

2014-05-14 / 22:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback