Förlossnings berättelse lillebror ♡

Det var den fjärde Juli klockan 02:03 på natten när jag och min fina Kevin sov gott i stora sängen ♡ Hade tidigare i veckan känt av ihållande molvärk som aldrig gick över, men den vart som bortblåst två dagar innan :-) Då tänkte jag bara att nu kommer jag gå över tiden. Just innan jag hade gått och lagt mig hade jag så svårt att somna, hade en riktig över energi så jag slöt mina ögon långt efter 12 slaget.
 
Men så kom det - Molvärken och krampen upp i ryggen. Denna gång betydligt mer annorlunda, insåg att det fanns toppar på denna. Det hade jag ju aldrig haft innan? Månne om det var värkar på gång? Jag försökte intala mig att det bara var härliga förvärkar så jag fortsatte sussa :-) Vaknade till och från, men envisades att ligga kvar i sängen tills klockan närmade sig 8.
 
Topparna på molvärken var ännu kvar och nu var jag helt övertygad om att det faktiskt var på gång! Ringde mamma och sambon och berättade läget så dom kom sig hemåt ♡ Mamma hon servade Kevin medan jag tog en dusch och satt i godan ro och försökte få i mig mat :-) Värkarna var ännu så lugna men ville åka in och undersöka eftersom jag hade blött en hel del.
 
Väl inne på förlossningen på förmiddagen så hade jag värkar på ca 5 minuters mellanrum och öppen 3+. Bestämde mig ändå för att åka hem, så vi drog en liten crousing jag och gubben. Gick in på en affär, köpte tandkräm och tandborste, for upp på dundret och åt lite grillmat och sedan kom vi oss hem. Vid den här tidpunkten fick jag lov att börja andas igenom varje värk :-) Gubben skrattade åt mig när jag satt och flåsade i en handske, men nog kändes det bättre! Haha.
 
Inte långt efter att vi kommit hem och Kevin var som ett plåster på mig så insåg jag att snart är det dax att fara in :-) Värkarna var såpass intensiva nu och jag hade ju bestämt mig att jag skulle ju hinna bada denna gång!
 
Klockan 16:40 var vi inne på BB och där legade jag i badet till klockan 18:00 ♡ Hon undersökte mig och kände att jag var öppen 5 cm men värkarna var ännu 4-5 minuter emellan. Sa åt barnmorskan att nu vill jag börja ha ut han, så hon föreslog hinnsvepning :-) Jag tackade och bockade så 18:20 sa det klock och så rann det till.
 
Nu gick det fort! På en gång efter att hinnorna var spräckt kom värkarna med 2 minuter emellan. Nu började jag få riktigt ont så jag sa att jag vill ha spinal bedövning. Hon stod i godan ro och satte fast den i handen så man kunde ge mig den härliga smärtstillandet :-) Under tiden andades jag i lustgasen och försökte koppla bort den onda smärtan tills jag bara skrek; - Aj fy satan!
 
Hon kollade snabbt på mig och sa; - Herregud, jag tror du ska börja krysta! Vi hinner inte ge dig bedövningen!
Klockan är nu 19:01. Barnmorskan ringer på sin klocka så två stycken andra barnmorskor kommer in och drar på sig sina fina förkläden :-) Dom peppar mig och försöker hålla mig koncentrerad på lustgasen. Sambon han håller hårt i handen min och säger lugnade ord..♡
 
Jag ville bara gräva mig därifrån och skrek att det gjorde så himla ont, men tog i för kung och fosterland! Och vips så var en frisk underbar grabb född klockan 19:05 ♡ Fyra minuters krystnings skede :-) Liten föddes med navelsträngen runt halsen och mitt härliga underrede klarade sig så bra. Ingenting behövdes sys!
 
Så man kan kort och gott säga att det var en underbar förlossning! Enkel, snabb och hyfsat smärtfri :-) Moderkakan kom ut på en gång och jag blöder knappt nåmer. Amningen funkade från start och har inte alls vart ett problem ♡
 
Jag var i aktiv förlossning från klockan 18:20, så ni kan ju tänka er hur ont det gjorde att öppna sig så fort. Hihi! Men han är värd allt! ♡
 
 

Mamma

Äntligen har Lille Skrutt kommit :) Så söt <3 Miljoner Grattis till en till Prins <3 <3

2014-07-07 / 22:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback