En sömntuta & ett stycke energi knippe

 
 
Har ni sett vilken go plutt vi har? Ingen nöd på denna kille inte, han är en sån nöjd bebis. Jag plockade upp babysittern från källaren idag för att se om den var nå poppis. Och visst var den det! :-) Han är ju så nyfiken och vill gärna ha det gosigt runt om sig när han sover så jag tänkte att det skadar inte att testa.
 
Kevin han gillade aldrig riktigt dessa baby sittrar, utan han skulle mest vara i famnen och boppa för att vara belåten. Är sådan otrolig skillnad messa dessa två hur dom är/var i spädbarns åldern. Som jag sagt förr så var Kevin en väldigt orolig själ när han var kring dessa veckor, eller ja ända från födseln.
 
Han ville inte amma, han hade dunder problem med magknip, sov i princip aldrig på nätterna, grinade eller bökade mest hela dagarna och behövde ständigt sysselsättas för att vara glad. Så vi sov lätt på till kl 11-12 på dan just för att varken mamma eller bebis var utvilad! Trots detta var han ju såklart mammas guldklimp Det finaste jag visste och vet än idag. Men oron att nästa skulle bli likadan var väldigt hög..
 
Som tur är så fick vi denna skrutt plutt Som än så länge sällan gör ljud ifrån sig om han inte är hungrig eller bara vill gosas. Kan vara som många säger att med andra barnet är man mer säker på mamma rollen och har ett inre lugn än med första barnet :-) Kanske det gör en stor skillnad också? William är väldigt snuttig, men jag gör ingen stor sak utav det. Vill han ha kärlek eller smaska, ja då får han!
 
Gubben han vandrar på väggarna när han är hemma, märks att han inte riktigt är van ;-) Jag själv går ännu i en lyckobubbla och bryr mig inte om dessa jobbiga måsten såsom städning eller uppstigning.
 
Båda barnen sover så bra & det resulterar i att jag kan dona på med full energi här hemma :-) Idag har jag t ex städat alla rum, skurat, rensat ut 3 säckar med kläder, putsat toan, tvättat hundra tvättar, dammsugit, satt upp min sänghimmel, tvättat mattan mm. Ja plus massa bus med pojkarna och mat scheman, hihi.
 
Det enda som gör mig en aning stressad ibland det är att jag har en pojke som mer än gärna nöjjer sig att sova på mammas mage hela dagarna, medan den andra klättrar på väggarna om han inte får aktiveras. Så idag har jag haft en riktig surbulla! Han har testat oss till tusen. Vi har försökt att måla, bygga, pussla, pussas men han är en aktiv själ. Så sånahär dagar ö.n.s.k.a.d.e man att man hade hus så han fick springa av sig, hihi
 
Nej, nu ska jag kolla klart filmen här på fyran innan jag själv tar natten. Får se vad helgen bjuder på! Tacka vettja lugnet på kvällarna God natt kramar till er läsare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback