God ju och gott nytt år!

Då var julafton över - Tack gode gud! :-)  Vi har tydligen startat en ny tradition att ha magsjuka vid julafton. Vi klarade oss förra julen, men då hade R´s syskon fått det. Och denna gång var det vår tur..Natten mot julaftonen så spydde Kevin ner sängen två gånger. Så han var inte alls på hugget när jultomten och allt skulle komma <3 Trött, ont i magen, grinig och ville inte äta direkt nån julmat. Stackaren.
 
Men han fick så många fina julklappar den lilla skruttungen Blev några uppsatser med duplo, ett par filtskor när han ska åka skoter till våren, lite böcker, skotrar, bilar, motorcyklar, trumset mm. Ja, ofantligt mycket prylar! Mamman här fick sig lite pengar, presentkort, en premention på tidiningen Mama och lite annat smått och gott. Vi tackar för alla klappar! :-) Har annars haft det bra i Vasa och så passade vi på att åka på äventyrsbadet.
 
Kevins ögon bara lyste och inte ville han gå upp en sekund! Han skulle åka rutschkanor och plaska på där i vattnet, lilla finingen. Efter detta började jag känna mig lite konstig och illamående men tänkte inte mer på det eftersom jag spydde ändå då och då pga av mini i magen.
 
Kvällen kom och då var det igång - Magsjukan! :( Var uppe hela natten och sprang på toa och resan i bilen hemåt på morgonen var hemsk. Kevin var så snäll så jag kunde sova igenom nästan hela, med några spy attacker. Men , nu mår vi bra! :)
 
Har tillbringat helgen ute i byn och åkt massa skoter och myst i stugan..Kopplade på boben bakom skotern så jag och sötnosen var lite v.i.l.d ;-) Hihi. Roligaste som finns! Drog ett varv med skotern innan vi åkte hem. Tre stycken på och så åkte vi ut på ängen och hade de härligt! När vi åkte upp för backen så blev det lite stegrande och Kevin bara - Oooooh! Oooh yeeah.
 
 
 
Han trivdes som fisken i vattnet och har pratat om (skoo-t) skotern hela dagarna lång. Finns inget som han gillar mer än det. Nu väntas lite städning, vi har precis badat. Handling och hälsa på pappa ska vi hinan med, imorgon är det nyårsafton! Blir en lugn sådan skulle jag tro :-)
 
Lilla familjen åker nog till mamma och äter..Mm..Rostbiff, en god sallad, vitlöksbröd, potatis gratäng! Det är grejer det.

God jul och gott nytt år! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback