Christoffer Kevins dop

 
Nu är allt "äntligen" över, på både gott och ont! Det har vart en alldeles underbar helg, men en väldigt stressande också. Skulle dock aldrig vela få det ogjort, så stressen var värt varenda öre :) Jag önskade dock att jag hade mer tid, för det väldigt dåligt med.
 
Hann knappt se Finlands gänget när dom var här, kanske sammanlagt 3 timmar och förväxlade fåtal meningar. Man har bara sprungit runt, tagit hand om Kevin, fixat och donat på till dopet & sedan städat undan när allt var klart! Men, jag tänkte berätta lite om det iallafall :D
 
Lördagen började jag och Kevin med en sovmorgon hos mommo, vi myste på där i sängen innan mamma började tjata att vi skulle "agera", vi hade ju lite att göra. Tidsoptimist som jag är så tänkte jag bara, ja men det är ju inte så mycket! Hah, knappast.
 
När klockan var vid 12 så börja paniken komma fram, vi hade inte ens pyntat i lokalen, sminkat, fixat håret, hämta tårtorna, dukat, handlat eller packat hans väska. Så mamma tog lill hjärtat medan jag for runt som en fartdåre på stan springandes med kassar och tårtor :)
 
Allt slutade med att jag glömde legginsen så jag fick ta mammas "långkalsonger (som var vanliga svarta tights..), halv locka håret i kyrkan medan Sandra höll i Kevin, mamma dukade upp, Sofie fick hjälpa till att sätta upp allt & duka, äta ett barnmål för frukosten inte hanns med och Kevin hann/ville inte sova innan han skulle vara stjärnan inne i kyrkan.
 
Men allt löste sig så fint! När vi väl hade fått i ordning allt och var där inne med prinsen i famnen, och våra fina faddrar släppte en tung sten från bröstet. Gosungen som jäspade i takt när prästen prata, sa inte ett knyst under hela ceremonin utan satt snällt som en ängel <3 Något stolt mamma!
 
Var helt övertygad om att han skulle gallskrika när han inte hade sovit sen kl halv 10. Fast då somnade han i famnen påväg in till lokalen, vilket som är ca 30 meter ifrån varann ;) Trött'? Ja. Ha ha. Gullunge!
 
Tänker väll inte berätta så mycket mer nu, så visar lite bilder istället! Här kommer en bildbomb från dopet
 

 
 
Efter dopet var det dags för han fika och present öppning! :))
 
 

Ja det var väll det mesta! Har säkert över 400 bilder från dopet, men dom här var dom bästa :) Kommer väll lägga upp lite då och då, men tills dess får ni nöja er :D Bättre kort på presenterna kommer sen, dom var iaf super! Helt otroligt fina grejer som lilleman fick <3
 
Ett STORT tack till alla som kom, och ett BAMSE tack för alla presenter! Jätte roligt att ni kom och var med oss på denna mysiga dag :) Sen ett extra tack till mamma, syrran och Sandra som kom och räddade min halvt kaotiska dag ;)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback