Graviditets vecka 38 ♥



Bebis

Nu är bebisen ca 47 cm lång och väger 3,1 kg. Nu förbereder bebisen sig på att födas och räknas som fullgången. En normal graviditet brukar vara 37 till 42 veckor. Det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Ca 4 procent av alla barn i Sverige föds före vecka 38 och lika många efter vecka 42. Ungefär 92 procent föds inom 38-42.

 

Du

Bebisen fortsätter att växa och det kan även du göra. En del ökar med 20 till 25 kg under graviditeten och andra mindre eller mer. Din livmoder är ca 34 till 36 cm. Ha dina favorit kläder på dig, något som inte sitter åt. Tänk på din hållning, en del lutar sig bakåt för att kompensera sin framtunghet, det kan göra dig lite extra klumpig. Försök att hitta en sovställning som passar dig, sover du för lite kan du lätt känna dig deppig.

 

Egna tankar: Förväntansfull är bara förnamnet..När ska vår bebis egentligen komma? Jag vill också mysa här hemma & byta bajsblöjor. Vill ha tillbaka min gamla kropp så man kan börja träna & bli lite slimmad  inför sommaren. Har så mycket jag vill göra med prinsen vår, allt från stugmys, hemma kvällar, grillning, shopping och resor. Vill att lillis ska komma ut NU så man får börja njuta på riktigt ♥

Kom ut nu!! Du är ju klar. hi hi! Nä, men jag snarkar som ett ånglok på nätterna..Helt galet! Mannen min rymmer till soffan ibland, bokstavligt talat ; ) Sen har jag börja få sjuka tryck neråt, man känner riktigt hur rumpan putar upp på revbenen och huvudet trycks neråt med all världens kraft! Hur i allvärlden ska pyret komma ut där? Det känns att man är så nära nu, för man kan knappt gå. Nästäppan är dock mildare, men molvärken kraftigare. Försöker njuta av varje sekund, men börjar bli lite svårt.

Hur ska man säga det? Jag myser, men samtidigt hoppas att bf dagen ska komma. Snart syns vi gullet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback