Det finns alltid en gräns

Gud vad jag har klurat, och funderat. Jag försöker tänka hur mycket jag är villig att lämna ut mig själv, Robban, bebisen och vårt liv tillsammans här på bloggen. Tyvärr, finns det alltid ragator som älskar att döma och tycka att dom är bättre än alla andra, och kommer förmodligen bli mycket sånt när vårt lill-♥  kommer.

Det man gör som förälder duger inte, man gör på fel sätt och kommer nog få dubbelt så mer kommentarer om hur vi väljer att uppfostra pyret mm. Så, jag/vi har kommit fram till att jag kommer förmodligen göra bloggen lösenordskyddad efter att knytet har kommit till världen! Hoppas ni förstår : ))



Framförallt bloggar jag mycket för att Robbans familj i Vasa ska få ta del av det som händer här uppe, och se bilder på deras lill eskimo kusin. Och såklart för att man vill kika tillbaka sen!

Så, en liten fråga till er! Hur mycket tycker ni att man kan lämna ut om sitt liv på bloggen? Vart är gränsen?

sandra

Har också funderat en del på det där... Är ju jättesvårt att fatta ett bra beslut och man är ju givetvis livrädd för att liten ska drabbas negativt om man bloggar om han/hon. Det bästa kanske hade varit om man hade skrivit på bloggen att man inom några veckor kommer att lösenordsskydda bloggen, och att om det är någon läsare som vill ha tillgång till lösenordet så får dom lämna en kommentar och mailadressen och så får man maila över lösenordet.. eller hur? Då vet man ju dessutom VEM det är man lämnar ut lösenordet till :S

2012-03-21 / 21:51:57
URL: http://san0.blogg.se/
Tessan

Nej! Inte kan du sluta blogga...=( Du kan ju alltid ha kvar bloggen, men inte skriva så personligt eller lägga upp bilder på bebisen som visar allt för mycket. t ex som Mamma till Lova gör!?



Men jag förstår din situation..De är många kärringar som vill verka bättre än alla andra och hackar ner på nyblivna mammor. Hur man gör vad och vad du har gjort fel. Men...Jag hoppas att du behåller bloggen, och bara skär ner på de personliga! Hade vart kul att fortsätta följa er =)

2012-03-21 / 22:59:10
Malin - bf i mars

Jag är inne på samma spår. Känns fel att lämna ut sitt lilla barn till hundratals människor varje dag..men samtidigt vill man visa upp det finaste man har till allt och alla!



Gränsen för mig är nakenbilder på knoddisen, sexlivet, bråk mellan I och mig, för mycket information om bebisen som blir till de privata helt enkelt. Du ska gå efter din magkänsla, men jag hoppas jag får lösenord till din blogg tjejjen! :)

2012-03-21 / 23:02:17
Angelica

Jobbigt att människor ska lägga sig i och vara negativa. :(

Har själv inte stött på något sådant ännu.

2012-03-22 / 07:31:20
URL: http://angelicahl.blogg.se/
Maddox - Adelas mamma

Jag har oxå funderat mycket på det, jag bloggar ju för min skull så jag kan minnas lite mer hur det var att ha en pytteliten bebis alla läsare är ju bara något som kommit till, jag har ju inte direkt skrivit ut min bloggadress överallt och när jag började få kommentarer om att det är synd om min unge, hon skriker för att hon får för mycket mat och jag är dålig och allt sådant så blev jag ju knäpp, men de vet ju ingenting förutom det de läser, de har ingen aning om hur vi kämpat och ännu kämpar, hur jobbigt vi har det. Utomstående vet ju inte hur vi har det mer än det de läser och man måste kunna acceptera att folk är olika, uppfostrar på andra sätt än de själva gör och att man känner sitt barn bäst, vet vad som är bäst. Det tycks vara så svårt för vissa personer(alltid anonyma) att acceptera hur man gör. Därför gjorde jag så att anonyma inte kan kommentera min blogg :) jag bloggar ju även så min familj kan läsa.

Om du ska lösenordskydda din blogg så vill jag gärna ha lösenordet, om jag får vill säga :)

2012-03-22 / 09:58:16
URL: http://maddoxw.blogspot.com
Lotta

Åh, jag ha ju nyss börjat läsa din igen & vill jättegärna fortsätta :) det är nog jobbigt med sådana "överklass" mammor som tror o vet allt. Urk! Alla har rätten att göra så som man själv vill, det är ju ingen annans barn än ens eget. Kan tillägga jag o min mor har en o annan olik åsikter om saker varav jag kan bli hysterisk, hon gjorde ju si o så men det är ju några år sedan :)

2012-03-22 / 17:04:49
URL: http://ellaevelinalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback