Graviditets vecka 40!! ♥




Ja, du är så välkommen ut nu våran skatt! Idag är jag i vecka 40 (39+0) och jag hoppas att mini Robban känner sig redo för världen. Har ju glömt att berätta om mitt besök till förlossningen när jag kollade på ultraljud & gjorde en ctg kurva. Allt såg fint ut, men han verkar vara en rätt lugn bebis. Sover för det mesta!

Fostervatten mängden var på 11 & hans vikt beräknades nu ungefär till 3,3 kg. Börjar bli en stor kille! Hi hi. Nu är jag bara orolig över att man ska läka fostervatten utan att märka det...Det normala vatten mängden är mellan 5 & 25. Jag skulle bryta ihop totalt om det hände något nu...Man snubblar på mål linjen så att säga..

Men, annars då?
Ja, mina händer & fötter börjar svullna upp rejält. Är lite trångt i skorna! ; ) Trycket mot mutta benet är helt enormt nu, och känns verkligen som jag inte ens kan gå. Det ilar, sticker och bränner. Hm, Mitt humör är ännu detsamma, alltså lagomt utan så mycket pms besvär.

Hoppas att det går smidigt, att vattnet ploppar ut, sen värkarna och sen mini! Låter som så enkelt, men jag lovar att jag kommer "dö" av smärta när det väl sätter igång.

Jag kan som inte fatta det, jag är i vecka 40! Förstår ni? 40! Det är nu i veckan som prinsen ska komma..eller rättare sagt om 6 dagar!

Tänkte ta några finare bilder nu i veckan på magen, och med Robban! Han ska vara med, punkt slut. Så kanske imorgon, eftersom han är ledig.

Och snälla ni blogg läsare, Håll tummarna för mig nu att jag slipper gå över tiden! :))

Sara - Mamma i Juni

Håller tummarna!! Kram och lycka till :)

2012-04-08 / 23:40:10
URL: http://frookensara.blogg.se/
mamma

Längtar så efter att få träffa Lill Grodan <3 Så efterlängtad och älskad innan han ens sett dagens ljus <3 <3

Du kommer fixa de galant, du har din kärlek bredvid dig som kommer och stöttar dig hela vägen och sen när ni får hålla eran guldklimp.... Oj de går inte och beskriva känslan, kan bara upplevas <3 <3 <3

2012-04-09 / 17:58:02
Monia - mamma till Tuvalie

oh, snart så, inte långt kvar alls - spännande :D



sv: Ja det var en väldans smart idé jag kom på tycker jag :D Hoppas inte för mycket bara.. Jag trodde vi skulle få en supersnäll perfekt liten bäbis som sov hela dagarna och i sin egen säng. jo visst, kolik har hon, skriker och skriker. Vägrar sova i sin egen säng. Hon vägrar faktiskt sova över huvud taget.. Men jag ska hålla tummarna för att den lille som tittar ut kommer vara snäll och sova i sin egna säng :) Annars får ni försöka med skötbädden =)



2012-04-09 / 21:23:25
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
elin:)

OJJ Vad magen har sjunkit!! Nu är det inte långt borta Ida :D

2012-04-09 / 23:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback