Tryck över revbenen - Check!

Dom här senaste dagarna har jag börja få som molvärk i revbenen, jag vet inte riktigt vad det beror på. Och just längre ner, och håller i sig ett tag. Blir bättre om jag trycker lite nedanför revbenen eller rätar ut mig.

Men, nu till mina funderingar kring detta:
Min första teori var att allting håller på flyttas om i kroppen så att bebisen ska få plats. För h*n blir ju bara större och större för varje dag som går, så kan ju vara bra att rymmas också! Hihi.

Min andra teor
i är att när jag har ätit eller suttit ihop kuren ett tag så kanske det är bebisen som trycker uppåt och det blir helt enkelt för lite plats.



Men jag vet faktiskt inte, det är jätte svårt att veta. 

Om inte ni kära blogg läsare har en aning om varför man redan har börja få ont i revbenen?

För man tycker ju att knytet i magen inte borde vara så stor ännu. Någon av er som har haft liknande besvär?

Petra

Jag har likadant med att känna av i revbenen. Det är bebis som har hittat något nytt att leka med inne i magen.

Först var det bara kissblåsan som var rolig att sparka på eller mosa sig mot. Men nu har bebis hittat revbenen och de är superroliga att dra foten mot eller trycka rumpan eller annat mot. =)

Man vänjer sig! =)

Hur reagerade din bebis i magen på ljuden från fyrverkerierna på nyår??

2012-01-03 / 00:52:14
URL: http://poisonpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback