Projektarbete - UF?

Gick nyss in på min korr hemsida och kollade min mail där, fick som vanligt mitt veckobrev av glädjespridaren Bertil(rektorn) där det stod att i årskurs två ska man börja med sitt projektarbete, och jag hade totalt glömt att det skulle vara något sådant..Dem erbjuder alltså Ung företagsamhet i ett år för oss distans elever!

Det hela går ut på att man startar höstterminen med att registrera sitt företag, därefter skriver man en affärsplan, köper in eller tillverkar det man ska sälja, säljer så mycket man bara kan och till sist i Maj gör man en årsredovisning innan företaget avvecklas. Jag kommer läsa inriktning företagande så jag funderar vad tusan man kan hitta på..Och om man orkar, men vad ska man annars göra?

Har skickat ett mail åt min mentor och frågat lite om det där, samt vad man annars ska göra och hur det blir efter hösten om jag ska dit och såvidare..En hel del frågor!

Men nu behöver jag eran hjälp, har ni några tips på vad man kan hitta på för roligt och intressant? Man ska höra av sig innan sommarlovet om man ska starta ett till hösten! KOM MED IDEER nu kära läsare :)

Vad tror ni kan sälja? Vad är spännande? Vad behövs? Vad passar jag som? Vad är roligt? Vad skulle ni vilja köpa?

TVEKA INTE!


Ida Tallhed

det här är en erfarenhet som är riktit bra att ha! :) Jag hade ett UF-företag tillsammans med en klasskompis. vi sålde inte så bra men de var kul att göra de vi gjorde. vi tillverkade postlådor i plexi. dom var mer hållbara än andra och klarade av att traktorn råkade stöta till den. den var i olika färger men ändå lite enomskinlig så man lätt från huset kunde se om posten hade kommit.

2010-05-22 / 14:46:23
URL: http://idatallhed.se
Sis

gör smycken ;) de säljer bra! eller skriv en bok om något, typ distans förhållanden ;) eller kanske om dig själv. Vi hade en i klassen å hon sålde över 200 böcker om sig själv :O

2010-05-23 / 10:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback