I gotta a feeling..





Det finns så många vägar man kan gå, i princip allt. Vi kan ta ett exempel, mig. Det är många som haft förutfattade meningar om mina val här i livet, och då fokuserar jag inte bara på mina nära och kära, utan även andra.

Många sa att jag var så ung, jag sov bort livet, jag visste inte vad jag skulle göra, satsa på skolan, gör si och så, skaffa ett jobb, vänta med barn, skolka inte, skaffa inte en hund, ät inte för mycket och det mest kända - du är bara ett barn.

Jag vet, jag vet, jag var bara ett barn. Men jag har alltid vart säker på mina val här i livet, och sen tror jag mycket på ödet. Allt har en mening. När jag gör mina val, så går jag efter hjärtat oavsett vad.

Vill jag skaffa en hund och känner att jag har tid, kärlek, pengar, boende och allt annat så gör jag det. Vill jag fara till USA och bo i 1 år, då gör jag det. Vill jag skaffa barn nu, då gör jag det och försöker göra det bästa av situationen för oss tre. Vill jag hoppa bungyjump, då gör jag det. Vill jag ta ett lån, då gör jag det. Ni förstår?

Men jag vet, det finns konsekvenser. Tar jag ett lån, så måste jag betala tillbaka och mer därtill. Skaffar jag barn så har jag ett stort ansvar, hoppar jag bungyjump så kan jag med väldigt väldigt liten risk bli skadad, vill jag flytta till USA så kan jag få pengakris. Det finns konsekvenser med allt, men huvudsaken man inser själv att det finns konsekvenser så man inte blundar för sanningen.




Som bara det här med flytten till Finland
, visst...Jag är ung, det är nu man ska testa på saker. Låt mina pengar försvinna på mat, krogbesök, onödiga köp, kläder och allt annat. Det är nu man ska göra misstag, våga göra misstag. Alla säger, det är nu det gäller, gör ditt bästa! Men som jag ser det, allt går att lösa men för ett dyrare pris.

Jag har haft så förutfattade meningar om mycket, men under ytan visar det sig vara helt annat.
Tyvärr, kan jag inte skriva ut vad..Men det är personligt och jätte bra, är lycklig över vårt, mitt beslut!

Jag kan inte säga att jag har misslyckas i mitt liv, jag har en kille jag älskar och vi har ett stabilt förhållande, vi har ett hem, vi har mat på bordet, vi har en underbar hund, helt fantastisk släkt och familj, nog med pengar för att kunna leva "ut", kan resa, studerar, jobbar ibland på sidan av och har alltid de på nått sätt bra. Meeen...



Min mamma, har nog vart den människan i mitt liv som stöttat och kämpat för mig mest. När jag haft kärleksproblem eller pengaproblem har hon hjälpt mig, när jag har skolkat har hon gjort ALLT för att få mig dit, mutor..ja allt! Trots hennes inte så allt bra ekonomi har vi haft en super bra uppväxt och fått i princip allt vi velat ha..När man har grina, bråka, skrikit, huggit hon i ryggen så har hon aldrig vänt mig ryggen. Men, jag har alltid gått min egen väg.
Kan säga såhär, om det är nån som jag skulle döpa mitt barn efter eller göra något, så är det min mamma eller morfar. Superfina människor!






Jag vet inte när jag kommer skriva ut vad min, vårt grej egentligen handlar om, kommer bli först om några veckor förmodligen..om jag orkar säga :D Har googla, fundera, prata, lyssnat och kommit närmare varandra. Så nu är vi äntligen säker! :-) hihi!

Det jag vill säga är, det är bara du som vet vad du vill. Dina föräldrar, släkt och vänner har sina synpunkter och åsikter om saker, och dem kan ibland visa det väldigt tydligt. Du kan lyssna, du kommer ta åt dig, du kommer fundera, men gör aldrig något som du inte vill. Om du inte vill, så går det inte. Det är endast ett liv vi lever, och det livet är DITT eget liv. Så mitt motto idag är, Lev ut ditt liv på ditt sätt, men var beredd på konsekvenser.

<3

Anonym

är du gravid?? det låter som det i texten

2010-08-31 / 09:51:45
mamma

Älskar Dig Pigan Min <3 <3

2010-09-06 / 09:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback