Stallet hela dagen



   Hello hello
Idag när jag vakna fick jag en uppenbarelse, jag är sjuk. Och de var inte den bästa uppenbarelsen jag fått, rättare sagt den suger. Men borsett från de vakna jag vid halv tolv och  åkte iväg till stallet..Sofie och Erika var redan där och hade fixat de mesta så de var bara för mig att borsta Bajjen och rida iväg med Sofie som hade låna Pontus (en fjording) och Erika som red ella. Var så otroligt fint väder ute så man kunde rida i tunn tröja, hoppas att vädret håller i sig länge till!
Vi for mot heden och trava, skritta, trava mm..De gick jätte bra och vi tog en slappis dag, red bara barbacka så! :)

Efter de kom vi till stallet och då hade mamma kommit, och gissa med vad!? Med persiko paj och kladdkaka med glass och grädde, bästa stall middagen någonsin. Så vi mumsa i oss lite kaka innan vi satte igång med de hårda jobbet..
   MOCKA HAGEN...
Åh nej! Ja, de är de jobbigaste någonsin..De är så lerigt, och skitit, och tungt så ja vet inte vad..Vi måste mocka hagen om vi ska få sand i den, så de är ba att börja mocka. Jag, sofie och mamma körde ungefär 12 kärror och tillslut insåg vi att varför ska hästarna bara stå där och slöa när dom är starkare än oss? Ja, så vi kom på en smart idé!
Vi hämtade Bajjens sele, satte på han selen och grimman & sedan koppla på han framför kärran. Så vi börja lasta i kärran sen så drog han den, de enda jag behövde att göra var att hålla upp den så den inte släpa i backen! Bajjen tyckte de var så roligt så vi bestämde oss för att göra samma sak imorgon!




Synd att vi kom på de så sent...Men borsett från de var de en perfekt dag och detta tog oss från kl 13:35-17:50. Och vi är ännu inte klar! Men de får bli resten imorgon..tänkte klippa han, tvätta hans snorre och sen ska vi köra han!
   Men nu ska jag gå och äta lite grillat i den fina vårdagen, ha de bra alla! Bye


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback